środa, 6 października 2021

Dziesiąty Bieg imienia Ojca Józefa Jońca w Poznaniu - autor Krzysztof Łukomski

Dnia 24 września 2021 roku odbył się dziesiąty już Bieg imienia ojca Józefa Jońca w Poznaniu. 

Tego dnia temperatura wynosiła około 14 stopni C. - Jest zimno, ale cieszę się, że mogę oglądać ten bieg i kibicować biegającym – powiedział jeden z obserwatorów oczekujący na początek wydarzenia.

Wiele atrakcji towarzyszyło Biegowi Ojca Jońca. Można było zobaczyć duże maskotki, z którymi kibice mogli zrobić sobie zdjęcie, żyrafa i Minionek byli powszechnie oblegani. Można było uczestniczyć w zbiórce pieniędzy na różne cele, takie jak pomoc chorym na białaczkę, czy pomoc szkołom w Wenezueli. Rada rodziców natomiast przygotowała krzepiące ciasta, bułeczki i inne pyszności, które można było zjeść przy stoisku obok sceny.

Tu właśnie pojawiali się zwycięzcy poszczególnych kategorii biegu. Przed rozpoczęciem wydarzenia oraz w przerwach na scenie tańczyli nasi uczniowie, podczas gdy w czasie biegu dopingowali drużynom. Około godziny 10:00 ojciec Jarosław Pabian oficjalnie otworzył Bieg Ojca Jońca. Pierwsze biegły dziewczynki z rocznika od 2014 i w górę. Konkurencję tę wygrała zawodniczka z numerem 85 z Przedszkola 163 w Poznaniu, siedmioletnia Nina H. W rywalizacji tej biegła też najmłodsza uczestniczka imprezy, urodzona w 2018 roku Maria F., która później podeszła do mikrofonu na scenie. Po czym przyszedł czas na chłopców z tej samej kategorii wiekowej Tę konkurencję wygrał Sergio K., Wśród dziewcząt z przedziału wiekowego 2012-2013 wygrała Kalina C. z UKS Pijarskiego Klubu Sportowego w Łowiczu, natomiast zwycięzcą wśród chłopców był Stanisław K. z SP Skrzydła Poznań.

Po tych biegach nastąpiła krótka przerwa, podczas której pan Przemysław Kaczorowski – konferansjer, podziękował sponsorom, którzy obiecali dalszą współpracę w przyszłości: -Będę starała się o to, by Bank Pekao sponsorował imprezę w następnych latach - powiedziała mi przedstawicielka obecna na biegu. Po przerwie odbyły się cztery następne konkurencje – biegi młodzieży w przedziale wiekowym 2010-11, 2008-9 oraz po półgodzinnej przerwie kategorie 2006-7, 2004-5, 2002-3.

Na końcu imprezy odbył się bieg OPEN oraz sztafeta. W kategorii OPEN triumfował Kacper F., sztafetę natomiast wygrała drużyna Hejniaków . Po biegu miałem przyjemność porozmawiać z jednym z członków zwycięskiego zespołu, z Szymonem. Na pytanie co czyje po wygranej, Biegacz odpowiedział: Radość i dumę. Bardzo cieszę się z tego, że moja rodzina dała radę przebiec tę trasę.(…) wszystko wskazuje na to, że uda się wystartować w przyszłym roku. Cała impreza zakończyła się o 14:30.

6 komentarzy:

  1. Bieg Jońca to wspaniałe wydarzenie, zachęcam każdego do udziału w przyszłych edycjach!!
    ZK

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny materiał! Zabawa naprawdę była szampańska, naprawdę podobał mi się fakt, że tyle osób postanowiło biegać! Zdrowy tryb życia przede wszystkim. Swoją drogą, bardzo smakowały mi babeczki z wiśniami na wspomnianym wyżej stoisku.
    Pozdrawiam, KŁ

    OdpowiedzUsuń
  3. Twoje sprawozdanie zdecydowanie odświeża pamięć! Dzięki Tobie nie zapomnę tego wspaniałego wydarzenia, dziękuję!
    AB

    OdpowiedzUsuń
  4. To była moja pierwsza okazja uczestniczyć w biegu. Nie byłam biegaczem, ale wolontariuszem. Organizacja była super, a atmosfera jeszcze lepsza.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwszy raz miałam okazję uczestniczyć w takim wydarzeniu. Co prawda nie brałam udziału w biegu lecz kibicowałam moim znajomym. Atmosfera była świetna. Bardzo mi się podobało.

    OdpowiedzUsuń
  6. To był pierwszy bieg Ojca Jońca, w którym miałam okazje uczestniczyć. Było naprawdę super i za rok na pewno wrócę.

    OdpowiedzUsuń

Patrocinium - 26 listopada

  Patrocinium czyli inaczej święto patrona, obchodzone jest 29 listopada. W tym roku to już ponad 400 lat obchodów Patrocinium w szkołach pi...